0

Чому спідниця-олівець не виходить із моди

Модель спідниці-олівець з’явилась відносно недавно у світі моди, всього якісь 100 років тому. І по сьогоднішній день це найкращий вибір для створення витонченого жіночного образу. Але не завжди ця вузька спідниця була доповненням вишуканого образу. Спочатку ця модель була найліпшим прикладом модної економії, а сьогодні перетворилась на символ впевненої у собі та  привабливої жінки.

 

ПОЛЬОТИ УВІ СНІ ТА НА ЯВУ

Мода буває різною. В одному випадку вона народжується у майстерні кутюр’є, в іншому - просто на вулиці. Почалось все у Франції 1908 року, коли пані Берг стала першою жінкою пасажиркою літака. Справа в тому, що кабіни у цьому літаючому апараті не було і  пасажири сиділи між двома паралельними крилами. Спідниця місіс Харт О. Берг майоріла на вітру і створювала аварійну ситуацію. Адже тканина могла потрапити між працюючих ланцюгів і гвинтів. Брати Вілбер і Орвілл Райт, які здійснювали цей політ, для запобігання такій ситуації перев'язали мотузкою пишну спідницю пані Берг трохи вище щиколоток. Від стегон силует заокруглювався і розкльошувався знизу.

 

 

Ця подія увійшла в історію, а фотознімки облетіли газети і журнали по всьому світу. У той час французький дизайнер Поль Пуаре, який перебував на піку популярності, побачив у цих фотографіях ідею для створення нового фасону жіночої спідниці. Він назвав її «hobble skirt» ( перекл. кульгава спідниця).  Ходити в такій спідниці було не дуже зручно, проте хода ставала боязкою та неспішною, що додавало жінкам витонченості.  Пізніше цей силует трансформувався у вишукані голлівудські сукні «русалки».

 

ПРАКТИЧНІСТЬ ОБРАЗУ

Проте на початку ХХ століття навіть світу моди диктувала свої закони війна. Жінки стали працювати на фабриках та заводах, і практичність в одязі стала мейнстрімом. Тому гардероб жінок почав зазнавати значних змін. В ньому стали з’являтися речі, які ніколи б раніше не допустила «суспільна мораль».  Дефіцит тканини скоротив довжину спідниць від підлоги до щиколоток.

 

 

СОРОКОВІ ВІД DIOR

Умови життя зробили жінок вольовими та рішучими і мода відгукнулась на це в особі Крістіана Діора. Саме він у 1940–му  створив першу спідницю-олівець, таку, якою ми її знаємо зараз. У той час не було еластичних синтетичних тканин, і щоб зробити новомодну спідницю-олівець більш зручною і функціональною, в середньому шві заднього полотнища передбачався розріз (шліца). Ця спідниця доповнювалась жакетом і створювався суворий, але в той самий час жіночний образ.

 

ЗІРКИ 50-Х

Нова модель і образ, створений французькими кутюр’є, полюбився першим красуням того часу. Найпривабливіші зірки, такі як Мерилін Монро, секс-діва Бетті Пейдж, богиня екрану Ава Гарднер і тендітна Одрі Хепберн, позували на екранах у спідниці-олівець.

Перша модель Playboy, Мерилін Монро, за кадром мала завжди простий і в той же час дуже сексуальний вигляд. Вона любила носити спідниці-олівець, капрі, тонкі шовкові сукні і м'які светри.

 


 

Згадайте сцену з фільму «В джазі тільки дівчата», де Тоні Кертіс і Джек Леммон, захопивши подих, милуються ходою красуні-блондинки. Мерилін була одягнена в спідницю-олівець. Нарешті Джек Леммон каже: "Подивися на це! Подивися, як вона рухається!". Це почуття, яке викликає жінка, одягнена в сексуальну спідницю.

 

Спідниця-олівець залишається популярною по сьогоднішній день не лише тому, що підкреслює спокусливі жіночі форми і облягає вигини фігури. Ця модель має простий, вишуканий вигляд і є ідеальною базою для створення будь-якого образу. Пошити спідницю-олівець можна з різних тканин, роблячи лише незначні зміни у конструкції. За мінімумом використаних матеріалів  вона створює неперевершений ефект.

 


 

ДОВЖИНА МІНІ

Один з найвпливовіших дизайнерів 60-х років Джон Бейтс перший запропонував популярну спідницю-олівець в новому звучанні. Це була міні-спідниця. Ідею підтримали Твіггі, Джин Шрімптон, Дасті Спрінгфілд. У 1965-67 Діана Рігг  була вдягнена у неї в телесеріалі «Месники».До 1966 року в моду впевнено увійшли міні-спідниці довжиною 15-20 см вище колін. Винахід колготок сприяв популяризації цього елементу гардеробу.

 

АГРЕСИВНА СЕКСУАЛЬНІСТЬ

Спідниця-олівець в період з 1970 по 1980 зникла зі сторінок модної історії. Але повернулась, набувши нових епатажних форм. Мода вісімдесятих пропонувала на противагу вузькій облягаючій моделі спідниці-олівець широкі накладні плечі. Її часто носили з потертими шкіряними куртками. Для декору використовували бахрому, рвані краї, тонкі ремінці-спагеті.

Консервативність з образу ліквідували завдяки «металічним» тканинам та хижим принтам.

 

BUSINESS WOMAN

Офісна культура на початку 90-х років повернула спідниці-олівець початковий класичний крій, позбавивши дизайн строкатості та агресії. Суворі та елегантні лінії, що ефектно підкреслюють красу жіночого тіла, завойовували все більше прихильниць серед емансипованих жінок. 

 

МОДА НОВОГО ТИСЯЧОЛІТТЯ

Розвиток текстильної індустрії дозволив дизайнерам у 2000-х роках експериментувати з кроєм та фасонами спідниці. Ставши зручною для повсякденного життя, спідниця-олівець стала безперечним фаворитом. Зараз актуальні експерименти із кроєм класичних спідниць.

 

 

Сьогодні спідниця-олівець розширила свій вплив і вийшла з офісів на вечірки і романтичні зустрічі. Стриманий і стильний вигляд у короткій спідниці-олівець із еластичної щільної тканини має зірка телесеріалу "Друзі" Дженіфер Еністон. Поєднання строгих ліній крою з такими «коштовними» тканинами, як оксамит, гіпюр і навіть шифон, має дуже ефектний вигляд, як у Лайвлі Блейк на прем'єрі мультфільму "Турбо".

 

Спідниця-олівець личить абсолютно всім. Це доводить те, що у навіть кожній колекції Burda Plus обов'язково є така спідничка! Потрібно лише правильно підібрати модель та створити оригінальний ансамбль, що підкреслить принадні риси саме вашої фігури!

3
Поділитись:
+ коментувати

3 Коментарі

Дуже цікава та інформативна стаття. Переглядів багато, а "лайків" чомусь мало.

Дуже дякую) Коментарі і справді краще мотивують шукати цікавий матеріал для публікацій!)

Наступного разу напишу у заголовку  "форум", адже там у нас  лайків і коментарів найбільше))Може спрацює)

Гадаю, що потрібно просувати український сайт. Багато "сидять" на російському варіанті, бо не дуже сильно володіють пошуком та переходять на перше посилання. Якщо аудиторія буде більшою, то і відгуків відповідно також більше.

Хіт продажу