0

Лариса Остапенко: «Я завжди подумки всіх переодягаю»

Цієї осені відбувся фінал Міжнародного конкурсу молодих дизайнерів New Fashion Zone (NFZ), на якому я, як шеф-редактор журналу Burda Style, була членом журі. Мене дуже порадувало і надихнуло те, що у нас так багато юних і вже таких талановитих! Наймолодшій учасниці конкурсу було всього 14 років, і вона вже представляла власну колекцію для тінейджерів!

 

І все ж моє серце і головний приз нашого журналу - інтерв'ю - завоювала Лариса Остапенко, яка представила на конкурсі свою оригінальну колекцію-трансформер під незвичайною назвою «Відірви і викинь».

 

LARA OST «Відірви і викинь» F/W 2018-2019. У показі «брала участь» жива ящірка

Лариса Остапенко

«Я завжди подумки всіх переодягаю» Ця фраза, сказана під час інтерв'ю, немов візитна картка Лариси Остапенко - одного з переможців у номінації Casual Міжнародного конкурсу New Fashion Zone.

Ларисо, розкажіть, звідки така провокаційна назва - "Відірви і викинь"?

 

Хочу сказати, що кожна з моїх колекцій філософськи продумана і натхненна якоюсь твариною. Наприклад, під час показу свого дизайнерського первістка - колекції «Вихід за рамки» - я вивела на подіум величезного пса породи бернський зенненхунд. Його забарвлення в чорному, білому і кольорі camel - саме цей колір був тоді на піку популярності. Також у тій колекції використовувався смарагдовий колір - і це теж був вихід за рамки. Потім була колекція «Кокон»: тоді тільки увійшли в моду пальто оверсайз - отаке втілення кокона в одязі. Вони були на початку показу, і вже в кінці на подіум виходили моделі в легких сукнях, а разом з ними вилітали живі метелики.

 

А ось ця колекція, «Відірви і викинь», була натхненна ящіркою - це єдина тварина, яка може абсолютно безкровно відкинути частину свого тіла (хвіст). Думка, яку я хотіла донести за допомогою цієї колекції, що не потрібно на себе надягати все і відразу - варто відкинути зайві деталі, залишити чисті лінії і бути по-справжньому красивою. Краса - це не «дорого і багато» і «я вдягну все краще відразу», краса для мене - це чистий і лаконічний силует. Але якщо хочеться зробити свій образ більш яскравим і виразним, можна доповнити його якимись цікавими стильними деталями. До того ж всі сукні моєї колекції «Відірви і викинь» із «хитрими» розрізами: ви самі вирішуєте, наскільки відвертим може бути ваше вбрання.

 

LARA OST «Відірви і викинь» F / W 2018-2019. Знімний «хвіст» пальта і «хитрий» розріз на сукні

 

Яка цінова політика вашої колекції і яким ви бачите свого клієнта?

 

Мій клієнт - це український інтелектуал, житель мегаполісу або європеєць. Повний образ з моєї останньої колекції коштує близько 3000 грн. Але в цю ціну входить лише вартість тканини і робота майстра з пошиття. Тканини я привожу з Італії та Іспанії.

 

Якісне пошиття (шви) роблять готовий виріб дорожчим приблизно на 40%. Моя колекція дає свободу для творчості. В будь-якому випадку найкраще будуть продаватися базові моделі, які насправді є сasual (повсякденними) - я це прекрасно розумію. Але вважаю, що дизайнеру на показах просто необхідно показувати все, що він вміє, щоб потім до нього приходили клієнти, які часто замовляють прості сукні «на два шва». Ім'я можна зробити тільки на креативі.

 

LARA OST «Відірви і викинь» F / W 2018-2019

 

Розкажіть, чому ви вирішили стати дизайнером?

 

Спеціальної освіти у мене немає, я закінчила архітектурний факультет, завжди любила малювати: міські пейзажі, природу, причому я, як і в одязі, вважаю за краще свої картини робити фактурними - додавати якісь деталі у вигляді, наприклад, паперу сезам. Все почалося з того, що мої друзі часто питали моєї поради, як одягатися, постійно звали мене на спільні походи по магазинах. Та й скільки себе пам'ятаю, мені завжди подобалася стилізація, постійно подумки всіх переодягаю.

 

Починала з шарфів. У 2013-му в тій же Zara акриловий шарф згідно курсу на той час коштував більше 50 доларів (500 грн.). І ось тоді я організувала власний цех з японськими трикотажними машинами, на яких робила шарфи-хомути з натуральних вовняних бельгійських ниток і шовку, які продавала по 250 грн. На першому ж вуличному маркеті продала шість із десяти наявних у мене готових шарфів. Займалася цим близько півроку, і мені захотілося чогось більшого. Почала робити одяг мас-маркет, вистачило мене років на два - я не працювала як дизайнер, це був бізнес, який вимотав мене і фізично, і морально. До того ж в речах масового виробництва, на мою думку, немає енергії, немає душі.

 

Точкою відліку себе як дизайнера вважаю 2016 рік. Спочатку я не створювала повноцінних колекцій, як зараз, а скоріше займалася оформленням і доповненням уже готових речей.

 

 

Що для вас участь в конкурсі NFZ?

 

Будь-який конкурс - чудова нагода не лише заявити про себе, а й зрозуміти, хто твій клієнт і що йому подобається. До того ж участь у конкурсі надихає і дозволяє зробити квантовий стрибок у розвитку. Незалежно від того, перемагаєш ти чи ні. І отримати конструктивну критику від клієнтів і професіоналів у світі моди для мене - це ще одна підказка, як стати краще.

 

Я не займаюся власним просуванням, можливо, це моя помилка - я малюю, крою і від цього отримую задоволення. Дізнатися про мене і про те, що я роблю, можна на таких заходах, як конкурс NFZ, - це відмінний привід створити креативну колекцію, це мій експеримент.

 

 

Від редактора. У минулому році Лариса Остапенко зі своєю колекцією «Кокон» в одному з конкурсів виграла перше місце в категорії Art і в якості призу отримала навчання в Академії стилю і дизайну AndreTan. У цьому році - друге місце в номінації Casual конкурсу NFZ, приз від нашого журналу і ще багато цінних призів.

 

 

ТЕКСТ: Світлана Кононенко, шеф-редактор журналу Burda Style.

ФОТО: Святослав Медик, Зоя Кольт, особистий архів Лариси Остапенко.

 

0
Поділитись:

Хіт продажу