0

Чуттєвий геній Іва Сен-Лорана

Чи з'явились би у жіночому гардеробі тренчі, як би не Ів Сен-Лоран? Навколо популярних людей завжди обертається буря пристрастей, вигаданих та реальних. Прагнучи погрітись у променях слави,  усі висловлюють свої думки, як мало бути насправді. Сьогодні ми лишимо у спокої кісточки Іва Сен-Лорана і поговоримо лише про спадок великого кутюр'є. 

 

Мені пощастило відвідати Париж весною. Не такою, яку ви бачили на сторінках Іnstagram у популярних блогерів, де квітнуть магнолії у саду Пале Руаяль. Того дня, коли ми з Танею Тукою, нашою французькою колумністкою, зібрались відвідати музеї моди, саме йшов сніг. Обличчя червоніло від холоду, а локони куйовдилися. Коли ми зайшли в будинок №5 на авеню Марсо, почали відбуватися чарівні речі: локони стали слухняними, а постава вирівнялася сама собою.

 

 

Дім Сонця. В музеї івА сен-лорана в Парижі

Це не одна із помпезних резиденцій, оформлена у стилі "дорого-багато". Це кутовий триповерховий будинок із великими вікнами та маленькими істинно французькими балкончиками. Мармурові східці застеляє зелений килим, а поза перилами безліч живих вазонів. Звичайно, всередині ви побачите величезні люстри, віньєтки та гардини, але це скоріше данина французькому роялізму ніж пуста помпезність.

 

 

Занурення в атмосферу починається із  салону високої моди, де Ів Сен-Лоран проводив примірки для своїх клієнтів. До 1976 року там проходили покази нових колекцій, які пізніше перебрались в  Inter-Continental. Зараз у цьому приміщенні плазмова панель, на якій відтворюються колекції кутюр'є. 

 

 

Кожна майстриня знає, що робочий простір - мікрокосмос. Зайти в кабінет Сен-Лорана - наче приєднатись до акту творчості. Тут на столі та полицях розташовано стільки знайомих предметів. Ось зразки тканин та гумка, як у мене, а поруч його ескізи аксесуарів. Здається, наче ти можеш взяти  олівець зі столу і створити те саме. Прямо тут. Просто зараз. Дзеркала, живі рослини, безліч маленьких дрібничок, стрази, пір'їнки, екскізи Іва дозволяють відчути себе на мить головним персонажем історії. 

 

 

Кабінет найбільше приваблює своєю простотою і функціональністю. Хоча побачити на власні очі легендарний одяг - також нереальне задоволення.

 

Ів Сен-Лоран аксесуари
Ів Сен-Лоран
Французький модельєр, який визначив сучасний розвиток моди. Розкрив у жінках красу та силу, яку вони раніше не помічали.

Мода повинна підбадьорювати жінку і допомагати їй приймати себе. 

 

Для того, щоб бути красивою, жінці досить мати чорний светр, чорну спідницю і йти під руку з чоловіком, якого вона кохає.

Декілька кімнат присвячені роботам кутюр'є  різних років. Екпонати змінюються через деякий час. 

 

 

КУМИРИ ЙОГО ЖИТТЯ

Ів Сен-Лоран завжди казав, що героїні його життя - манекенниці. Втім, серед його шанувальниць були найвідоміші жінки Парижа. Дружба із Катрін Деньов тривала майже все життя. З того самого моменту, коли Ів створив для неї сукню із білого крепу для королівського прийому. А костюми для фільму "Денна красуня" визначили основні критерії французького стилю епохи: короткі комірці, чіткі прямі лінії силуету.

 

 

На момент зйомок біографічного фільму "Шалене кохання" у будинку Іва Сен-Лорана та П'єре Берже в Нормандії, у вітальні серед книжок досі продовжували стояти портрети Майї Плисецької, Лілії Брік та Володимира Маяковського... 

 


Найкращий одяг для жінки - це обійми люблячого чоловіка.

 

Але для тих, хто позбавлений такого щастя, є я.

 

 Ів Сен-Лоран


 

Не просто другом, але й партнером у творчості для Іва стала Лулу де ла Фалез. Від початку заснування свого модного дому дизайнер сміливо експериментував. Ексцентричні тюрбани, саморобні прикраси та речі з блошиних ринків, зібрані в образі Лулу, не могли не вражати. Тому саме вона очолила напрямок аксесуарів.

 

МОДНИЙ СПАДОК YSL

Зважаючи на розвиток моди у ХХ столітті не правильно заявляти, що без Іва Сен-Лорана у жіночому гардеробі не з'явилися б костюми з брюками. Але популярності вони набули саме завдяки перосмисленню силуету. 

 

Le Smoking

Натхненна роботами Роя Ліхтенштейна і Енді Ворхола, у 1966 році була представлена колекція Pop Art:  сукні, приталені хутряні жакети та вечірні смокінги. До того маскулінні деталі гардеробу пропагували і Коко Шанель і Марлен Дітріх, але рекламна компанія YSL досягла найбільшого розмаху у популяризації Le Smoking outfit.

 

Жакет у стилі сафарі

Лляний чи бавовняний, з паском та чотирьма кишенями жакет прибув на подіум із лав британської армії. З 1933 року прихильником аналогічного піджака був  Ернест Гемінґвей часів сафарі в Східній Африці. Уся філософія Іва сконцентрована на тому, що на зручноість повсякденного вбрання заслуговують як чоловіки так і жінки. Із 1966 року кутюр'є став використовувати цю модель у кожній колекції , а у  1968-му чергову серію він так і назвав - Afrique.

 

Тренчкот і бушлат

Матроси носили бушлати століття з п'ятнадцятого: коротке тепле двобортне пальто темно-синього кольору - зручна форма одягу для тих, кому потрібно багато рухатися. Тренчкоти - пізніший винахід, вони увійшли в ужиток англійських і французьких солдатів під час Першої світової війни. 

 

Дослівний переклад назви trench coat - «траншейне пальто». Непромокаючий подовжений плащ вигаданий Томасом Берберрі, засновником будинку Burberry, в 1914 році. Найвідомішим власником тренчкотів довгий час залишався Хамфрі Богарт, але саме Ів Сен-Лоран у 1962 році виявився тим, хто здогадався пристосувати цей вид одягу до жіночої фігури. Кокетка, пасок та розширений низ вдало підкреслили жіночу фігуру.

 

Прозорі блузи

Задовго до феміністок Ів Сен-Лоран використав концепцію «Free the Nipple». У 1966 році він створив лінію Nude Look із блузами з прозорої органзи.

 

Етнічний стиль

Елементи етніки приваблювали хіпі. Індійські сарі, ямайські берети і традиційні африканські сорочки із джинсами в урбанізованій інтерпретації вже з'являлися на вулицях світових столиць моди. У 1967 році Ів Сен-Лоран випустив африканську колекцію. Це був ексцентричний вчинок. Для філософії  от-кутюр пальмові волокна, солома, льон,  металеві пояси, дерев'яні намиста здавались занадто демократичними. Однак революцію у свідомості спричила поява на сцені темношкірих моделей. Відтоді тема етніки експлуатувалася ще не раз, а після тріумфального показу на тему російського балету, іспанок Веласкеса, китайських імператриць фольклорні варіації стали фішкою дизайнера. Заслуга Іва Сен-Лорана в тому, що локальні культурні мотиви здобули ранг екзотичної розкоші в світі високої моди.

 

 

 

Fall 1976 Rive Gauche - russian collection

 

 

Африкаська колекція, YSL, 1967

 

Дуже цікаве поєднання суто європейського силуету із характерими матеріалами, що притаманні виключно африканським реаліям: рафія з целюлози. 

 

 

 

Відома сукня для Карли Бруні на мотиви Жоржа Брака.

 

 

 

Накидка із кутюрної колекції «Бугенвіллія», весна-літо 1989 року.

 

Шовковий креп із вишивкою шовковою органзою, виконанною ательє Maison Lemarié. Своєрідний спогад про марокканськи сади.
 

Ів Сен-Лоран
Ів Сен-Лоран

Я завжди вірив, що стиль важливіший за моду. Так мало людей, які створюють свій стиль, і як багато тих, хто «робить моду».

Мені фізично боляче дивитись на жінку, яка перетворилася на жертву моди.

ПОСТІЙНИЙ СОЮЗНИК: П'ЄР БЕРЖЕ

Це ім'я  від початку заснування бренду YSL стоїть завжи поряд. Книги, біографії та фільми навіть після смерті Іва Сен-Лорана у 2008 році від раку головного мозку в інтрепретації критиків проходили через призму оцінки П'єра Берже. "В нас були свої сфери відповідальності і ми ніколи не переходили цих меж",- поділився супутник життя кутюр'є. П'єр наголошував, що як би його не було в житті Іва, його талант міг би продюсувати інший, адже комерційна частина завжди вміло піарила шалені дизайнерські рішення. 

 

Кадр з фільму "Шалене кохання" 

 

Брючні костюми і тренчі зараз - усього навсього предмети, що стали базою наших повсякденних образів, але не можна забувати, що вони з'явились там завдяки сміливим заявам із подіуму Іва Сен-Лорана.

 

Фото: ShutterstockFOTODOM UKRAINE, ОЛЬГА КАРАСЬ.

 

0
Поділитись:

Хіт продажу