Мода у 1960-ті роки нарешті стала справжньою сценою для відображення соціальних змін, мрій та бачень. Вона означала більше, ніж просто одяг, — вона розповідала історії та демонструвала цінності нового покоління. Мода була взаємодією культури та інновацій, визначеною незламним піонерським духом: мініспідниця уособлювала свободу, стиль «космічної ери» дозволяв поглянути в небо — буквально до Місяця. Перша висадка на Місяць у 1969 році надихнула не тільки вчених, але й дизайнерів, які святкували прогрес у футуристичних творіннях. Водночас попарт і бітломанія створили нову хвилю молодіжної культури, що відбилася у сміливих, кольорових дизайнах.
Модна імперія Енне Бурда: новий початок
Енне Бурда в кінці 60-х у Парижі
Квант, британська дизайнерка з непохитною вірою у свободу молоді, була королевою вже згаданої мініспідниці. Її зухвалі дизайни принесли свіжий подих у світ моди того часу, нова мінідовжина стала символом сексуального звільнення та початку нової ери. «Я хотіла створити щось таке, що буде викликати захоплення», — сказала вона одного разу. І саме це вона і зробила. Її моделі були не тільки короткими, але й сповненими життєрадісності — ідеально для молодих жінок, які прогулювалися Лондоном і почувалися впевнено, як ніколи раніше. Квант уміла вловити дух часу і заохотити жінок проявляти свою індивідуальність.
75 років Burda. Модна революція 60-х
Власна фотостудія Burda Moden, створена у 1962 році
Тим часом у Франції Андре Курреж демонстрував футуристичне модне бачення. Як піонер стилю «космічної ери», він черпав натхнення в космічних подорожах: для його моделей були характерні чіткі лінії, геометричні форми та елементи наукової фантастики. Колекції Андре Куррежа створили нову реальність: моделі носили козирки (візори) та ПВХ-чоботи, ніби вони прилетіли з іншої планети. «Майбутнє настало», — говорив він, поєднуючи у своїх дизайнах моду та технології.
Енне Бурда за своїм робочим столом в Оффенбурзі і на своєму 50-му дні народження із чоловіком Францом Бурдою та трьома синами: Фрідером, Францом-молодшим і Х’юбертом.
П’єр Карден також був авангардним дизайнером, відомим своїми експериментальними кроями та геометрією. За допомогою «модульного стилю» він створював твори мистецтва, що поєднували традиції та інновації, для повсякдення. П’єр Карден розглядав моду як форму самовираження, майже як картину у стилі попарт.
Чому жіночі костюми-двійки у стилі 50-х і 60-х залишаються модними
Французька елегантність 60-х років у моделях Burda
Усі викрійки Burda у вінтажному стилі
Фото — Blasius Erlinger, ARCHIVMATERIAL VAB UND HBM; виробництво — Sabine Maeulen
Зачекайте будь-ласка