Розчарування перетворилося на рішучість, ідея — на імперію: Енне Бурда дала жінкам свободу створювати красу самостійно. З голкою в руці та ідеєю в голові кожна з нас може здійснити свої мрії!
У 1950-ті роки Німеччина лежала в руїнах після Другої світової війни, але то були часи нових починань: люди прагнули нормального життя, краси та елегантності. В епоху відбудови в центрі уваги опинилася жінка, яка не лише зробила революцію у світі моди, а й стала вражаючим прикладом мужності та рішучості, — Енне Бурда.
Енне Бурда у власній стихії, за своїм столом у видавництві в Оффенбурзі
Вона народилася в Оффенбурзі в 1909 році, була одружена з успішним видавцем Францом Бурдою. Однак шлюб піддався випробуванню, коли вона дізналася, що її чоловік мав роман зі своєю секретаркою і навіть фінансував її збиткове видавництво модних журналів. Замість того щоб поринути в жалість до себе, Енне вирішила зробити радикальний крок: вона змусила чоловіка вийти із цього проєкту і сама очолила компанію.
Burda Style - журнал, який підкорив увесь світ!
Перше видавництво в колишньому гостьовому дворі
Маючи 48 працівників переважно жіночої статі, у 1949 році вона почала реалізовувати власне бачення. Енне заснувала своє видавництво у старому гостьовому дворі в місті Лар і видавала власний журнал, який виходив із січня 1950 року під назвою Burda Moden. Її ідея була новаторською: журнал містив не лише модні зображення, але й викрійки, які дозволяли жінкам копіювати останні паризькі тренди самостійно.
Як створюють викрійки BURDA: від 50-х до сьогодення
Перше ательє в Оффенбурзі
Енне Бурда влучила у нерв часу. У повоєнні роки Німеччина переживала економічну реконструкцію. Так зване економічне диво принесло нове процвітання, але розкіш усе ще була недосяжною для багатьох жінок. Париж вважався беззаперечною столицею моди, останні моделі Крістіана Діора та Коко Шанель установлювали стандарти в усьому світі — і Енне Бурда принесла саме ці тенденції безпосередньо в німецькі вітальні; вона рано зрозуміла, що мода не повинна бути зарезервована лише для багатих.
Від ідеї до готової моделі: як створюються колекції Burda
Енне Бурда (праворуч) 1950 року з редактором Ірен Баєр
Адже, незважаючи на всі фінансові труднощі, жінки навіть у ті скрутні часи прагнули краси та стилю. Бурда запропонувала їм рішення: за викрійками із журналу жінки могли шити власний одяг — доступний за ціною та водночас елегантний, пошитий по своїй фігурі. Ця концепція мала цілковитий успіх: Burda Moden швидко перетворився на успішне видання, а невдовзі не тільки став провідним модним журналом у Німеччині, а й почав утверджуватися за її межами по всьому світу.
Практичні індивідуальні моделі були швидко додані до портфоліо
Енне Бурда досягла успіху: вона зробила моду не привілеєм обраних, а можливістю для кожної жінки. Енне на власному прикладі довела, що криза не обов’язково означає кінець, а може стати початком чогось великого та революційного, що змінює звичні стандарти. Завдяки сміливості, креативності та підприємницькому таланту Енне Бурда створила не лише успішний модний журнал, а й новий рух — можливість для жінок самим створювати власну красу та активно формувати світ моди.
Від пошитої моделі до журналу Burda Style
Обкладинка і фото моделі із журналу Burda Moden, осінь/весна 1958/59, сукня Burda 8/2025#130
ФОТО ТА ІЛЮСТРАЦІЇ: VAB; HBM ARCHIVMATERIAL; ВИРОБНИК; STUDIO3 GMBH; Blasius Erlinger; виробництво — Sabine Maeulen
Зачекайте будь-ласка